Omega-3: gerina regėjimą, stiprina kraujagysles, saugo nuo depresijos

Teksto dydis:

Omega-3: gerina regėjimą, stiprina kraujagysles, saugo nuo depresijos

2012 bal. 18 14:11

Visi mes ieškome amžino gyvenimo eleksyro. Turime skirtingų filosofijų, kaip gyventi ilgiau. Vieni daug sportuoja, kiti atsisako mėsos, treti nebevartoja alkoholio. Ir iš tikrųjų, yra daugybė natūralių priemonių, kuriomis galima prailginti ar pagerinti savo gyvenimo kokybę. Viena iš jų – vartoti omega-3 riebalų rūgštis. Kas tai yra ir kuo tai padeda?
Omega-3 riebalų rūgštis – vis dažniau gydytojų, vaistininkų rekomenduojamas maisto papildas, o kartu ir maistinė medžiaga, kuria siūloma turtinti kiekvieną dietą. Vartoti šios grupės riebalų rūgštis naudinga tiek senam, tiek jaunam ar vaikui. Kodėl taip svarbu vartoti omega – 3 riebalų rūgštis ir kokią jos duoda naudą?
Omega-3 rūgštys priklauso nepakeičiamųjų riebiųjų rūgščių grupei. Nepakeičiamosiomis jos vadinamos todėl, kad mūsų organizmas nesugeba jų pagaminti. Turime gauti šių riebalų rūgščių su maistu – derindami dietą ar vartodami specialius papildus. Naudingiausios sveikatai yra eikozapentaeninė  ir dokozaheksaeninė rūgštys. Jos svarbios mūsų kūnui, kadangi dalyvauja svarbiuose biocheminiuose procesuose sintetinant organizmui gyvybiškai svarbias medžiagas. Vartoti omega -3 riebalų rūgštis naudinga dėl daugelio organzimui reikšmingų priežasčių, čia paminėsime tik kelias svarbiausias:

  • Širdies ir kraujgyslių sistema: sumažina širdies kraujagyslių ligos, staigaus širdies sustojimo riziką, didina kraujgyslių elastingumą.
  • Slopina aterosklerozės vystymąsį, aterosklerozinių plokštelių susidarymą. Tai turi didelės reikšmės norint išvengti širdies ligų ar smegenų insulto. Aterosklerozė – pagrindinis šių klastingų ligų rizikos veiksnys.
  • Mažina kraujo klampumą, trombų susidarymo pavojų. Tačiau yra svarbu prisiminti: per gausus omega-3 vartojimas gali padidinti kraujavimo į vidaus organus ar smegenis riziką.
  • Gerina kraujospūdžio kontrolę. Manoma, kad bent 3g žuvų taukų per dieną gali sumažinti padidėjusį kraujo spaudimą.
  • Yra mažesnė rizika išsivystyti krūties ar tiesiosios žarnos, bei prostatos vėžiui.
  • Mažina cholesterolio ir trigilceridų koncentracijas kraujyje – apsaugo nuo kraujaglysių pažeidimo ir aterosklerozės išsivystymo.
  • Turi teigiamos įtakos gydant reumatoidinį artritą – švelnina simptomus. Pasižymi uždegimą mažinančiu poveikiu.
  • Padeda išvengti depresijos. Pastebėta, kad Japonijos, Grenlandijos gyventojai daug rečiau serga depresija ar kitomis psichikos ligomis (šizofrenija, bipoliniu nuotaikos sutrikimu). Mokslininkai daro prielaidas: tai gali lemti gausus žuvies ir kitų jūros gėrybių vartojimas, kur gausu omega-3 riebalų rūgščių.
  • Padeda išvengti astmos ar silpnina jos simptomus.
  • Saugo nuo cukrinio diabeto komplikacijų – akių tinklainės ar inkstų pažeidimų isšisivystymo. Turi reikšmės kitų medžiagų apykaitos sutrikimų prevencijai.
  • Rečiau pasitaiko Alzheimerio liga ar kitos senatvinės demensijos formos. Gerėja atmintis, koncentracija, lengviau dirbti protinį darbą.
  • Reikšminga senatviniams regėjimo sutrikimams: senatvinė makulos degeneracija ar glaukoma. Stabdo ligos progresavimą, gerina regėjimą, gerina akies tinklainės kraujotaką. Naudojant kaip profilaktinę priemonę, mažina riziką susirgti senatvinėmis akių ligomis. Galime ilgesnį laiką džiaugtis sveikomis akimis.

Kokius maisto produktus reikėtų vartoti, norint gauti omega-3 riebalų rūgščių?

  • Augaliniai aliejai: sėmenų, rapsų, sojos, saulėgrąžų, alyvų.
  • Tamsios žalialapės daržovės.
  • Graikiniai riešutai, moliūgų sėklos.
  • Žuvys: lašiša, upėtakiai, silkė, skumbrė – pagrindinis omega-3 riebalų rugščių šaltinis.
  • Žuvų taukai.
  • Maisto papildai, kurių sudėtyje yra omega-3.

Rekomenduojama paros norma yra 1-2g per parą. Tokį kiekį pasisavinti galima ne mažiau kaip 2 kartus per savaitę valgant riebios, šaltų sūrių vandenų žuvies patiekalus. Tačiau ne visada pavyksta suderinti mitybą taip, kad gautumėm pakankamą omega-3 kiekį. Tokiu atveju puikiai tinka kasdien vartoti maisto papildus, turinčius nepakeičiamųjų omega-3 riebalų rūgščių.
Nebijokime, nedelskime pasirūpinti savo sveikata iš anksto. Rinkimės natūralias sveikatinimo priemones, kad užkirstumėm kelią ligos atsiradimui, o ne cheminius preparatus įsisenėjusios ligos gydymui.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (4)

Moškė 2012 bal. 30 15:56

jokiu būdu negerkit tų omega3

http://www.homosanitus.lt/lt/homo_sanitus/turinys/metabolizmas/Kuo_ypatingi_aspirinas_ir_imbieras