Nuo rėmens – fermentai ir gerosios bakterijos

Teksto dydis:

Nuo rėmens – fermentai ir gerosios bakterijos

2012.04.01 07:00

Daugybei žmonių pažįstamas labai nemalonus jausmas – rėmens graužimas. Dažnai rėmuo ima graužti iš karto pavalgius arba naktį. Jūs galite justi įvairius simptomus – nuo nežymaus diskomforto iki stipraus skausmo. Išleidžiame daugybę pinigų įvairiems preparatams, kad tik sumažintume deginimą, kylantį gerkle aukštyn. Kartais griebiamės ir tokių vaistų, kurie sustabdo skrandžio rūgšties gamybą ilgesniam laikui. Bet tai padėties nepagerina, o atvirkščiai, sukelia dar daugiau problemų.

Skrandžio veiklos sutrikimas nėra tas pats kas rėmuo. Sutrikus virškinimui pasireiškia visiems gerai žinomi, kartais net labai skausmingi simptomai – pilnumo pojūtis skrandyje, tempimas pilvo srityje, skausmas po krūtinkauliu, vidurių pūtimas, raugulys, pykinimas ir pan. O rėmuo – yra skrandžio veiklos sutrikimo simptomas. Tai erzinantis negalavimas. Rėmenį sukelia hidrochlorinė rūgštis. Taigi, galima pamanyti, kad pakaks tik vienos tabletės, kuri sustabdytų šios rūgšties gamybą ir simptomą panaikinsime. Tačiau taip nėra. Ir štai kodėl.

Mes žinome, kad skrandis gamina skrandžio rūgštį, tam, kad būtų virškinamas suvalgytas maistas.

Jei rūgšties mažai, pablogėja maisto medžiagų virškinimas ir pasisavinimas, suvalgytas maistas ilgiau užsistovi virškinamojoje sistemoje ima rūgti, pūti. Būtent tuomet ir pasireiškia skausmingi sutrikusio virškinimo simptomai. Skrandžio rūgštis lieka skrandyje, jos gausėja, kol ji patenka į stemplę. Kai jaučiame rėmenį – vadinasi rūgštus skrandžio turinys jau pateko į stemplę ir mes skundžiamės graužimo, deginimo jausmu. Tai jau yra neigiamo rūgšties poveikio rezultatas.

Taigi, rėmuo iššaukiamas ne dėl per didelio rūgštingumo. Greičiau atvirkščiai. Kodėl taip nutinka? Stemplės apatinėje dalyje yra raukas (sfinkteris), kuris saugo stemplės gleivinę nuo agresyvaus rūgštaus skrandžio turinio poveikio. Ryjant maistą stemplės raukas trumpam atsipalaiduoja leisdamas turiniui patekti į skrandį. Sutrikus rauko funkcijai, atsipalaidavimas įvyksta ne laiku, užtrunka ilgiau nei įprastai, sutrinka stemplės apsivalymas nuo į ją patekusio skrandžio turinio, kuris žaloja stemplės gleivinę ir sukelia joje uždegimą. Laiku pagydžius sudirgusį rauką, jis paprastai grįžta prie normalių savo funkcijų ir nebelieka jokių rėmens simptomų.

Dar viena problema – bakterijos. Rūgščioje terpėje dauguma jų negali išsilaikyti. Jeigu mes sustabdome rūgšties gamybą, bakterijos ima sparčiai daugintis skrandyje ir plonojoje žarnoje. O tai sukelia daugybę nemalonių simptomų, tokių kaip vidurių pūtimas, užkietėjimas, viduriavimas ir įvairios infekcijos.

Be to, mažas rūgštingumas gali sukelti net alergiją maistui, nes mažas rūgščių kiekis lėčiau virškina maistą, jis nėra tinkamai išskaidomas, todėl padidėja žarnyno gleivinės pralaidumas. Dėl šio pralaidumo nesuvirškinto maisto dalelės patenka atgal į mūsų sistemą. Mūsų imuniteto ląstelės nebeatpažįsta šių dalelių ir ima jas pulti. Taip iššaukiama alergija maistui.

Vadinasi, galima daryti išvadą, kad dažniausiai rėmuo atsiranda dėl sumažėjusio hidrochlorinės rūgšties kiekio skrandyje. Tyrimų duomenimis, daugelis žmonių, kenčiančių nuo skrandžio veiklos sutrikimų, turi sumažėjusį skrandžio rūgštingumą. Senstant mūsų organizmas pradeda vis mažiau gaminti šios rūgšties, tačiau daugelis vyresnio amžiaus žmonių kaip tik kenčia nuo rėmens. O jauniems žmonėms atvirkščiai – hidrochlorinės rūgšties gaminama daug, tačiau paaugliai rečiau skundžiasi nemaloniais rėmens simptomais, nei vyresnio amžiaus žmonės.

Taigi, slopinant rūgštingumą suteikiamas trumpalaikis palengvėjimas. Tačiau tai nėra gera išeitis. Norint ilgam pamiršti kas tai yra rėmuo ir skrandžio veiklos sutrikimas, pirmiausiai reikėtų tinkamai sureguliuoti rauko, esančio apatinėje stemplės dalyje, normalią funkciją ir pagerinti virškinimo veiklą.

Pradėti reikėtų nuo maisto. Patariama vengti tokių maisto produktų, kurie stipriai dirgina rauką. Tai būtų kava (taip pat ir be kofeino), gėrmai, kurių sudėtyje yra kofeino, arbata, šokoladas, mėtos ir pipirmėtės, kai kurie vaistai. Šie produktai atpalaiduoja rauką ir leidžia skrandžio turiniui patekti į stemplę. Prie apatinio stemplės rauko atpalaiduojančių produkų dar priskiriami pomidorai, aštrus maistas, svogūnai, citrusiniai vaisiai bei jų sultys, tabakas ir alkoholis. Keptas ir riebus maistas lėtina virškinimo procesą, sulaiko maistą skrandyje, todėl sukelia spaudimą skrandžiui ir raukui bei sukelia refliuksą (tai procesas, kurio metu rūgštus skrandžio turinys iš skrandžio pakyla į stemplę). Norint „užgesinti“ rėmenį, jokiu būdu negalima gerti pieno. Tai tik dar labiau pablogins situaciją. Geriau patariama gerti gryno vandens, bet ne valgio metu, o tarp valgių.

Sureguliavus mitybą, patariama pavartoti fermentų ir probiotikų. Virškinimo fermentai – tai natūralus mūsų organizmo produktas. Su amžiumi organizmas jo gamina vis mažiau. Todėl galime vartoti virškinimo fermentų papildus. Jie gali būti augalų ir vaistažolių pavidalu. 

Sveikam virškinimui ne mažiau svarbūs ir probiotikai. Šiuo metu ypač padidėjęs susidomėjimas jais. Probiotikai, vadinamosios ­„gerosios“ bakterijos  – tai naudingi gyvi mikroorganizmai, priklausantys normaliajai (nekintamai) žmogaus mikroflorai ar gebantys apsigyventi žmogaus organizme. Pagrindinis jų tikslas ir darbas – apsaugoti organizmą nuo išorinių veiksnių ir išlaikyti jį sveiką. Probiotikų preparatai gaminami iš mikroorganizmų – žmogaus mikrobiotos rūšių arba jų genetiškai modifikuotų variantų, dažniausiai iš laktobakterijų ir bifidobakterijų. Laktobacilos yra bene didžiausia pieno rūgšties bakterijų grupės padermė, pavadinta taip, nes šios bakterijos laktozę ir kitus cukrus paverčia į pieno rūgštį ir yra labai atsparios virškinimo trakto aplinkai (skrandžio ir tulžies rūgštims). Šios gerosios pieno rūgšties bakterijos išskiria antimikrobines medžiagas ir neleidžia augti blogosioms bakterijoms žarnyne, stiprina virškinimo trakto natūralų atsparumą ir balansuoja virškinimo funkciją, stiprina žarnyno atsparumą, padėdamos atkurti pažeistą žarnų gleivinę esant infekcijai ir stiprina imunitetą. Kai kurios laktobacilų grupės naudojamos gaminant jogurtą, sūrį, raugintus kopūstus, marinuotus agurkėlius, alų, vyną, sidrą, duonos raugą ir kitus fermentuotus maisto produktus.

Bifidobakterijos slopina patogeninių ir puvimo bakterijų dauginimąsi ir normalizuoja žarnyno mikroflorą. Jos skatina virškinimą ir gydo funkcinius žarnyno sutrikimus.

Šios gerosios bakterijos skaido maisto angliavandenius ir tiesiogiai veikia medžiagų apykaitą (metabolizmą), kiekvienoje ląstelėje vykstančias chemines reakcijas, taip pat sintetina ir išskiria vandenyje tirpius vitaminus. Šių mikroorganizmų, kaip maisto papildų, dedama į jogurtus, varškę, kefyrus arba jie vartojami liofilizuotų miltelių (kapsulių, mikrokapsulių), tablečių ir skystųjų suspensijų forma.

Ir pabaigai dar keli patarimai: reiktų dažniau maitintis (5-6 kartus per dieną), stengtis valgyti mažesniais kiekiais (geriau po mažiau, bet dažniau), nevalgyti likus 2-3 valandoms iki miego. Pavalgius nepulti į lovą ilsėtis. Geriau keletą valandėlių luktelti. Miegoti reikėtų pakeltu galvūgaliu, nedirbti pasilenkus, nedėvėti juosmenį veržiančių drabužių. Jei vargina antsvoris, patartina mažinti kūno svorį.

Natūralus receptas nuo rėmens, išspausdintas Jonny Bowdeno knygoje „Veiksmingiausi natūralūs vaistai žemėje“:

Virškinimo fermentai arba virškinimo fermentai su druskos rūgštimi: (gerti kiekvieno valgio metu; dozavimas priklauso nuo pagerėjimo).

Pastaba: Jeigu turite skrandžio opą, jokiu būdu nesigydykite patys, bet konsultuokitės su gydytoju.

Probiotikai: 10 milijardų. Laikyti šaldytuve. (Pastaba: probiotikus galima įsigyti piliulės pavidalu arba kaip miltelių papildus, kuriuos galima išmaišyti vandenyje.)

Pasirinktinai: Deglicirinizuota lakrica: 380 mg arba, kai reikia sukramtyti ir praryti nevalgius, 1–2 tabletes, tris ar keturis kartus per dieną.

Dieta: Vengti rafinuoto cukraus, kofeino, alkoholio ir citrusinių vaisių. Valgyti lėtai ir gerai sukramtyti. Valgyti jogurtą ir gerti vandenį.

Rūkymas: Mesti.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (4)

Pedro 2014.08.06 10:10

Vien mityba ir gerosiomis bakterijomis skrandžio vožtuvų darbo nepagerinsi. Tradicinė medicina padėti irgi niekuo negali. rašykite adresu sveikatinimas.info@gmail ir mes šitą problemą išspręsime.

jeronimas 2014.03.29 21:40

iš kur žinai, kad negauni? :) ir omep nėra fermentai. Ką reklamuoja, tą geriausiai ir žino.

Neringa 2012.04.05 15:34

Yra fermentu naturaliu pagrindu pagamintu, zmones kazkodel zino tik mezym'a.