Kiek vandens gerti ir kaip vartoti?

Teksto dydis:

Kiek vandens gerti ir kaip vartoti?

2011.12.29 00:06

Svarbiausioms funkcijoms atlikti organizmas sunaudoja nuo šešių iki aštuonių stiklinių viso kūne sukaupto vandens. Todėl vandenį reikėtų gerti po aštuonias (po 250 ml) dozių per visą dieną jas tolygiai paskirstant. Laikydamiesi tokio principo, jūs neišeikvosite benzino iš savo automobilio dar prieš pripildydami jo į baką. Jūsų kūnui negalima leisti patirti dehidratacijos anksčiau, nei jūs išgeriate vandens. 

  • Vandenį reikia gerti prieš valgį. Optimalus laikas - likus pusvalandžiui iki valgio. Taip paruošiamas virškinimo traktas, ypač tų žmonių, kurie serga gastritu, dvylikapirštės žarnos uždegimu, rėmeniu, skrandžio ir dvylikapirštės žarnos opomis, kolitu ar esant sutrikusiai skrandžio veiklai kai išsiskiria dujos.
  • Vandenį reikia vartoti visada, kada norite gerti. Netgi valgio metu.
  • Vandenį reikia gerti praėjus dviem su puse valandos po valgio, kad užbaigtumėte virškinimo procesą ir pašalintumėte dehidrataciją, kuri atsiranda skaidant maisto produktus. 
  • Vandenį reikia gerti rytą tik atsikėlus, kad pašalintumėte dehidrataciją, atsiradusią po ilgo naktinio miego.
  • Vandenį reikia gerti prieš pradedant mankštintis, kad būtų iš ko susidaryti prakaitui.
  • Vandenį turi vartoti žmonės, kuriems užkietėję viduriai ir kurie nevalgo pakankamai daržovių ir vaisių. Dvi trys stiklinės vandens tik atsikėlus rytą veikia kaip geriausias vidurius laisvinantis vaistas.

Vanduo ar skysčiai?

Vanduo ir skysčiai skirtingai veikia organizmo chemines savybes. Kai geriame populiarius sintetinius gėrimus, jų cheminės medžiagos keičia organizmo chemines savybes centrinės nervų sistemos kontrolės centruose. Netgi pienas neveikia organizmo taip, kaip vanduo. Kūnui reikia vandens - niekas neatstoja vandens.

Gėrimai, kurių sudėtyje yra kofeino:

  • Kavos puodelyje yra 80 mg kofeino, o arbatos puodelyje ar stiklinėje gazuoto gėrimo yra apie 50 mg kofeino. 
  • Kofeinas dar daugiau išsausina organizmą - išskiriate daugiau šlapimo nei išgeriate vandens, kurio yra gėrime.
  • Kofeinas blokuoja melatonino gamybą smegenyse. Dr. K. Wrightas atrado slopinantį kofeino poveikį melatoninui - kofeinas 6-9 valandas slopina melatonino gamybą smegenų konkorižinėje liaukoje. Melatoninas reguliuoja organizmo funkcijas miego metu; jis sukelia mieguistumą. 
  • Nėščios moterys, reguliariai vartojančios kofeiną, padidina riziką pagimdyti mažo svorio naujagimį. Kofeino vartojimas netgi gali sukelti savaiminį persileidimą ar sužaloti vaisių.
  • Kofeinas gali turėti toksinį poveikį smegenų ląstelėms. Kai kurie augalai naudoja kofeiną kaip apsaugos priemonę nuo kenkėjų. Kofeino toksiškumas, sumažina kenkėjų įgimtą gebėjimą prisitaikyti prie nuo juos pačius naikinančių rūšių. Taip kavos augalai atsikrato savo kenkėjų.
  • Žmonės išgeriantys per dieną 5-6 puodelius kavos, du kartus dažniau kenčia nuo širdies priepuolių. 
  • Buvo įrodyta, kad kofeinas sukelia genetines gyvūnų ir augalų organizmų anomalijas.
  • Vanduo savaime gamina hidroelektros energiją. Kofeinas, esantis tame pačiame vandenyje, dirgina kepenis ir skatina daugiau vandens pašalinti iš organizmo nei jo yra gėrime. Taip išeikvojami smegenų ląstelių energijos rezervai.
  • Gazuoti gėrimai, kurių sudėtyje yra kofeino ir sintetinių saldiklių, yra daug pavojingesni nei tie, kurių sudėtyje ya paprasto cukraus. Sintetiniai saldikliai yra potencialūs cheminiai agentai, kurie apgauna smegenų ląsteles užsimaskavę tarsi cukrus. Cukraus kiekis kraujyje yra griežtai kontroliuojamas, smegenys apskaičiuoja saldumo pasekmes ir nurodo bei užprogramuoja kepenis negaminti cukraus iš kitų žaliavų, bei pradėti kaupti cukrų. Kai cukraus, kurio buvo tikimasi pasikliovus skonio užuomazgomis, niekur nerandama, smegenys ir kepenys staigiai pajunta badą ir pradeda ieškoti maisto bei energijos išteklių. To rezultatas - nerimo būsena siekiant gauti maisto.

Alkoholiniai gėrimai

  • Alkoholis, esantis gėrimų sudėtyje, sukelia dehidrataciją - kepenys išstumia vandenį. 
  • Alkoholis neleidžia avarinei vandens tiekimo sistemai pasiekti smegenų. Jis slopina vazopresino poveikį ir sukelia smegenų ląstelių dehidrataciją. Tuomet pasireiškia pagirios.
  • Alkoholis gali virsti žalingu įpročiu ir sukelti funkcinę depresiją. 
  • Alkoholis gali sukelti impotenciją.
  • Alkoholis gali pažeisti kepenis.
  • Alkoholis gali susilpninti imuninę sistemą.
  • Alkoholis gamina laisvuosius radikalus ( į rūgštis panašias medžiagas), kurie paprastai graužia ir žaloja kai kuriuos jautrius audinius, jeigu jiems leidžiama laisvai cirkuliuoti. 
  • Pripratimas prie alkoholio iš dalies atsiranda dėl ląstelių membranų dehidratacijos, ypač smegenų ląstelių.

Alkoholis, turėdamas stresinį ir dehidratacinį poveikį smegenims, taip pat paskatina atplaiduoti endorfinus. Taip priprantama prie alkoholio. Jeigu alkoholikai pradeda gerti daugiau vandens, išgeria vandens stiklinę vietoje alaus ar stipraus alkoholio dozės, jų potraukis turės tendenciją mažėti.

Sultys ir pienas vietoje vandens

Pieną reikia laikyti maistu. Kūdikiai, kurie maitinami pieno mišiniais, reikalingi daug skystesni pieno mišiniai. Krūtimi nemaitinami kūdikiai su maistu turėtų gauti daugiau vandens.

Žmogaus kūnas turi daug skirtingų būdų, kuriais išreiškia savo bendrus ar lokalinius vandens poreikius: astma, alergija, rėmuo, dispepsija, reumatoidinis sąnarių skausmas, nugaros skausmas, migreniniai skausmai, kolito skausmai, stenokardijos skausmai. Tokios komplikacijos kaip hipetrenzija, Alzheimerio liga, išsėtinė sklerozė, raumenų distrofija, diabetas, cholesterolio kamščio susidarymas arterijose taip pat gali būti susijusios su dehidratacija.

Lėtinė dehidratacija yra daugelio simptomų, požymių ir galiausiai ligų priežastis. Visų dehidratacijos sukeltų ligų gydymas yra vienodas. Pirmas žingsnis - aiškus ir ryžtingas didesnės kasdienės vandens normos nustatymas. Be to, dėl nuolatinės dehidratacijos neproporcingai netenkama būtiniausių elementų, kurių turėtų būti pakankamai sukaupta organizmo rezervuose. Gydant dehidratacijos sukeltas ligas reikia pašalinti ir šalutinius trūkumus, kurie atsiranda kai kuriuose organizmo audiniuose dėl vandens trūkumo. Koreguojant bet kurį dehidratacijos sukeltą sutrikimą, būtina keisti gyvenimo būdą.

Gydymo vandeniu programos pagrindas yra:

  • pakankama vandens ir druskos norma,
  • reguliari mankšta, 
  • subalansuota, daug mineralų turinti mityba, kurioje gausu vaisių ir daržovių bei pagrindinių riebalų, reikalingų ląstelių membranoms, hormonams ir nervų izoliacijai sukurti,
  • dieta be alkoholio ir kavos,
  • meditacija, naikinati ir šalinanti nuodingas, sukeliančis stresą mintis.

Vanduo yra maistinga medžiaga. Jis gamina energiją. Vanduo tirpina visus mineralus, baltymus, krakmolą, kitus elementus ir kraujo pavidalu išnešioja juos po visą organizmą.

Žmogaus kūnui nuolatos reikia vandens. Jis netenka vandens per plaučius, kai iškvepia, prakaituodamas, šlapindamasis ir tuštindamasis. Geras kūno vandens porekių matavimo pritaisas yra šlapimo spalva.  Gerai drėkinantis kūną žmogus išskiria bespalvį šlapimą - neskaitant vitaminų spalvos ir priemaišų, esančių maisto produktuose. Palyginti nedaug vandens netekęs žmogus išskiria geltoną šlapimą. Tikrą dehidrataciją patiriantis žmogus išskiria oranžinės spalvos šlapimą. 

Kūnui kasdien reikia ne mažiau 1,9 l vandens ir pusės arbatinio šaukštelio druskos, kad kompensuotų natūralius vandens nuostolius, kurie atsiranda šlapinantis, prakaituojant, kvėpuojant. Mažesnis kiekis apkraus kepenis papildomu darbu. Jos turės dirbti sunkiau, kas sukauptų šlapimą ir pašalintų kuo daugiau cheminių toksinių atliekų iš kuo mažesnio vandens kiekio.

Paprasčiausia praktinė taisyklė, kaip apskaičiuoti, kiek vandens reikia stambaus sudėjimo žmonėms, yra tokia: 15 ml vandens 0,45 kg kūno svorio. 

Naudingos nuorodos nagrinėta tema:

SVEIKA MITYBA

JOGA

KŪNO LAVINIMAS

Informacija paruošta pagal Dr. F.Batmanghelidj knygą VANDUO IR DRUSKA.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (3)

Vytas 2011.12.08 11:38

@ :DDD
nesikuklins, neveikejau ir nesauk taip garsiai, labai putos drimba. Ir dar sakoma, kad nuo pykcio visi vitaminai zusta... Bet kokiu atveju, cia sveikos gyvensenos puslapis, o Klaudijaus reklama visai vietoje ir susijusi su tema. Jei tau nepatinka reklama, gi niekas nevercia skaityti, nebent per zemas IQ ir nesugebejimas atrinkti naudingos informacijos. TC

@ Klaudijau
Jei puslapio taisykles leidzia, butinai dekit nuoroda, juk nuo to blogiau nebuna, o paisyt davatku, nemanau kad naudinga :)

:DDD 2011.12.03 10:58

ee tu apolinare-veikejau, a tu klaudijus (dar blogiau) :) varyk is cia su savo reklama, tai ir gerk ta savo kunizuota h2o ir nekisk cia kitiems.

Klaudijus 2011.11.10 12:07

As manau jog sveikiausia yra gerti jonizuota sarminį vandenį. Jisai savo savybėmis prilygsta švariam šaltinio vandeniui, o jo pasigaminti galima patiems naudojant vandentiekio vandenį. Daugiau informacijos www.burbuliukas.lt

loading...