Imuniteto stiprintojai: maisto papildai, padedantys apsisaugoti nuo peršalimo

Teksto dydis:

Imuniteto stiprintojai: maisto papildai, padedantys apsisaugoti nuo peršalimo

2012 gruod. 4 11:54

Žiema – ramybės, džiaugsmo, o tuo pačiu ir peršalimo sezonas. Oras už lango nekoks, jūs jaukiai sėdite namuose su šeimos nariais, draugais ir bacilomis. Ar egzistuoja priemonės, galinčios padėti išvengti kartais atrodytų neišvengiamo peršalimo?

Mūsų dienomis maisto papildų pasirinkimas daugiau nei didelis ir akivaizdu, kad kai kurie jų veikia. Naudodamiesi patarimais, galite įgyti puikų imunitetą ir mėgautis žiema be peršalimo.

Kaip nepasimesti papildų gausybėje

Jei dar neskauda galvos nuo peršalimo, skubėkite pirkti imunitetą stiprinančių maisto papildų, tačiau kaip nepasimesti jų gausybėje? Visi maisto papildai žada daug, bet ar visada tie pažadai išsipildo? Pavyzdžiui, ežiuolė buvo laikoma vienu populiariausių preparatų nuo peršalimo, tačiau paskutinės studijos teigia, kad šio preparato veiksmingumas gali būti prilygintas paprasčiausiam placebo efektui. Prieš imant vartoti maisto papildus, pirmiausia geriau išsiaiškinti, kurie jų iš tiesų veiksmingi. Štai informacija apie keletą jų.

Skėstašakis kamras (andrographis paniculata)

Šis maisto papildas plačiai vartojamas daugelyje šalių. Neseniai buvo atliktos studijos Tailande, kurių metu 433 pacientai, vartoję skėstašakio kamro maisto papildus teigė, kad peršalimo simptomai tapo švelnesni ir tai suveikė kur kas geriau, nei placebo efektas.

Šį maisto papildą verta gerti jei norite išvengti ar sušvelninti peršalimo simptomus.

Kulkšnė (astralagus)

Ši žolelė ilgą laiką buvo naudojama tradicinėje kinų medicinoje kaip imunitetą gerinantis preparatas. Jos sudėtyje yra cukraus molekulių, vadinamųjų polisacharidų, kurie stimuliuoja virusus naikinančias ląsteles.

Teksaso universiteto mokslininkai ir Andersono vėžio centras patvirtino, kad kulkšnė gerina imuninę sistemą, ką parodė laboratorijoje tirtos pelės, o taip pat eksperimentai su žmonių ląstelėmis.

Kulkšnę patariama vartoti norint pagerinti imuninę sistemą.

Šeivamedis

Hipokratas labai vertino šeivamedžio uogas ir tyrimai rodo, kad jis buvo teisus. Izraelio mokslininkai įrodė, kad prekyboje parduodamas šeivamedžio uogų ekstraktas efektyviai sumažina peršalimo virusus, o šį natūralų vaistą vartoję pacientai greičiau pasveiksta. Šeivamedžio uogose esantys antioksidantai gerina imuninės sistemos funkcijas. Patariama vartoti norint apsisaugoti nuo peršalimo ar pajutus jo simptomus, pastarųjų palengvinimui.

Sausmedis ir forsitija

Botanikas Džimas Diukas (angl. Jim Duke) prisiekia, kad šie du paplitę augalai, turintys ilgą istoriją ir panaudojimo tradicijas kinų medicinoje, yra išsigelbėjimas nuo kvėpavimo takų infekcijų. Įvairūs laboratoriniai tyrimai parodė, kad juose yra medžiagų, padedančių nugalėti virusus.

Gali būti vartojami arbatos pavidalu, padeda išvengti ir gydyti peršalimą bei karščiavimą.

Pelargonijų šaknų ekstraktas

Ši žolelė ilgai buvo vartojama Pietų Afrikos tradicinėje medicinoje, gydyti kosuliui ir kvėpavimo takų negalavimams. Tyrimai parodė, kad šis preparatas pasitarnavo kaip skaudančios gerklės ir bronchito gydomoji priemonė.

Probiotikai

Šios gerosios bakterijos, paverčiančios pieną jogurtu, gali padėti palaikyti organizmo gynybines funkcijas. Daugiau nei 70% imuninės sistemos ląstelių, gaminančių antikūnus, gyvuoja virškinamojo trakto audinyje. Jei palaikysite virškinamojo trakto sveikatą, gali būti, kad jums pavyks išvengti peršalimo. Neseniai Vokietijoje buvo atliktos studijos, kurių metu 479 savanoriai vartojo maisto papildus be arba su probiotikais. Tie, kurie vartojo probiotikus mažiausiai tris mėnesius, greičiau pasveiko ir sušvelnino peršalimo simptomus. Vietoje kietų probiotikų kapsulių galite vartoti paprasčiausią kefyrą arba jogurtą.

Vitaminas C

Vitaminas C tapo populiarus dėka Nobelio prizo laimėtojo, mokslininko Linėjaus Paulingo (Linus Pauling), kuris buvo tikras, kad vitaminas C gali išgelbėti nuo karščiavimo. Galiausiai, entuziazmas atvėso. Įrodyta, kad vitaminas C nepadeda išvengti peršalimo, teigia Džein Higdon (angl. Jane Higdon), Oregono valstijos universiteto Kornvalyje mokslininkė. Tačiau, prideda ji, kai kurie tyrimai parodo, kad vitaminas C gali padėti esant pradinei peršalimo stadijai, sutrumpina peršalimo trukmę iki vienos dienos.

Kad gautumėte vitamino C valgykite daug vaisių ir daržovių, gerkite vitamino C papildus. Stenkitės neviršyti 400mg dienos dozės.

Cinkas

Šis mineralas turėtų padėti kovoti su sloga.Cinko turintis nosies purškalas, kaip parodė tyrimai, sumažina peršalimo trukmę nuo 6 iki 4 dienų. Yra dar vienas dalykas, kurį turėtumėte žinoti apie cinką: jis gali slopinti skonio receptorius. Kai kurie žmonės, naudoję cinko turintį nosies purškalą teigė trumpam praradę skonio pojūčius, nors šis ryšys dar nebuvo patvirtintas.

health.com

Komentuoti