Diabetui – stebuklinga mineralinė medžiaga chromas

Teksto dydis:

Diabetui – stebuklinga mineralinė medžiaga chromas

2011 liep. 8 07:00

Cukrinis diabetas – tai insulino stokos sukelta liga, kuriai būdingas angliavandenių apykaitos sutrikimas ir jo pasekoje atsirandantys pakitimai daugelio organų sistemose. Kai trūksta insulino, gliukozė negali patekti į ląsteles, todėl jos kiekis kraujyje didėja. Dėl šios priežasties vargina troškulys, daugiau šlapinamasi. Ląstelėse, dėl gliukozės stokos, sutrinka energijos gamyba ir medžiagų apykaita. Todėl vargina silpnumas, sumažėja atsparumas infekcijoms, blogiau gyja žaizdos, didėja širdies ir inkstų ligų rizika.

Chromas padeda insulinui geriau atlikti savo darbą. Šis mikroelementas padeda insulinui kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje ir baltymų bei riebalų apykaitą. Jis skatina gliukozės patekimą iš kraujo į ląsteles ir jos panaudojimą energijos gamybai.

Buvo atlikti keli tyrimai. Jų metu pacientams, sergantiems diabetu, buvo paskirti chromo papildai. Pavartojus cromo papildų (ypač didesnes jo dozes) buvo pastebėta, kad žymiai sumažėjo cukraus kiekis kraujyje.

Taigi, trūkstant organizme chromo, sumažėja insulino gebėjimas reguliuoti cukraus kiekį kraujyje. Todėl labai svarbu, kad chromo būtų pakankamai sergančiųjų cukriniu diabetu mityboje. Tačiau chromas, gaunamas su maistu, nėra lengvai pasisavinamas, o ir mūsų mityboje jo nėra gausu. Chromo yra mėsoje, kepenyse, kavoje, arbatoje, brokoliuose, juoduosiuose pipiruose, rudajame cukruje, rupioje duonoje, daigintuose kviečiuose, alaus mielėse ir aluje.

Eilėje kitų atliktų tyrimų nebuvo pastebėta didelė chromo įtaka mažinant cukraus kiekį kraujyje. Bet greičiausiai tai lėmė netinkamai pasirinkta chromo forma arba per maža jo dozė.

Kaip Jonny Bowdenas rašo savo knygoje „Veiksmingiausi natūralūs vaistai žemėje“ – „įdomu yra tai, kad vartojant daug cukraus ir termiškai apdorotų maisto produktų, chromas pasišalina iš organizmo. Paradoksas, tačiau tie, kuriems jo reikia labiausiai, turi mažiausią kiekį chromo. Chromo kiekį organizme mažina infekcijos, nėštumas, stresas. Netgi vartojant daug sveikų produktų – įvairių sėklų riešutų ar grūdinių kultūrų, – chromo kiekis organizme gali būti per mažas, nes daugelis šių produktų, ypač sojos, turi fito rūgšties, silpninančios chromo (ir kitų mineralų) pasisavinimą“.

Taigi, esant gliukozės apykaitos sutrikimui, rekomenduojama chromo vartoti didesnę nei paprastai dienos dozę.

Tačiau chromo papildus reikėtų vartoti ne tik šiems pacientams. Nėra nei patikimų testų, nei chromo trūkumo simptomų, pagal kuriuos galėtume nustatyti – trūksta mūsų organizmui chromo ar ne.

Daugelio tyrimų rezultatai rodo, kad vartojant didesnes nei įprasta chromo dozes (nuo 3000 iki 4000 mcg kasdien, ilgainiui pereinant prie 1000 mgc palaikomosios dozės) sumažinamas cukraus ir angliavandenių poreikis.

Dabar jau tikrai žinoma, kad chromas yra būtinas mikroelementas žmogaus organizmui. Jis – pagrindinė priemonė, padedanti sureguliuoti cukraus kiekį kraujyje ir padėti insulinui veikti efektyviau, sumažinti jo atsparumą.

Jonny Bowdenas savo knygoje „Veiksmingiausi natūralūs vaistai žemėje“ siūlo natūralų diabeto gydymo receptą:

Chromas: 1000 mcg

Cinamonas: ½ arbatinio šaukštelio

Magnis: 400–800 mg

Biotinas: 8–16 mg

Vitaminas C: 1–2 g        

Omega–3 riebiosios rūgštys: 2–3 g (derinti su 250–500 mg omega–6 riebiosiomis rūgštimis, pvz., GLR, išskiriamų iš vakarinių raktažolių aliejaus).

Alfa lipo rūgštis: 250–1000 mg

Cinkas: 25 mg

Mažo angliavandenių ir/arba didelio skaidulų kiekio dieta.

Mankšta: penkias dienas per savaitę.

*Galimos ir didesnės dozės. Garsiojoje Takoma klinikoje Vašingtone dirbantis integruotosios medicinos guru Džonatanas Raitas (Jonathan Wright, M.D.) dažniausiai diabetu sergančius ar turinčius pakitusį cukraus kiekį pacientus gydo, nurodydamas suvartoti 3000–4000 mcg chromo.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (6)

Vytaute 2019 liep. 11 13:49

As asmeniskai isbandziau papilda bio chromum, palengvino atsisakant cukraus ir miltiniu patiekalu, sureguliuoja cukraus kieki kraujyje, kad nebutu „lomkiu“

Sibile 2019 birž. 3 17:28

Manau kad mityba yra svarbiausias dalykas, pati perejau prie sveikos mitybos, atsisakiau bulviu ir miltu, taciau pereinamajame laikotarpyje kol susitvarkiau, tikrai padejo daniskos chromo tabletes.Nesokinedavo alkio jausmas, kol organizmas priprato prie naujo rezimo.

Rita 2018 birž. 14 18:14

Esu ir as ta bio chromium isbandziusi.Tikrai maziau noriu sokoladuku, matyt sureguliavo cukraus kieki kraujyje:)