Ar nesuvartojate per daug sveikųjų riebalų?

Teksto dydis:

Ar nesuvartojate per daug sveikųjų riebalų?

2012 rugs. 24 14:01

Migdolai, alyvuogių aliejus, avokadai. Šie maisto produktai tikrai naudingi organizmui, jei... vartojami su saiku. Kiek sveikųjų riebalų yra per daug? Kaip juos vartoti, kad organizmas gautų naudos ir nepriaugtume svorio? 

Net ir sveikais laikomų maisto produktų mūsų organizmui gali būti per daug. Svarbiausią vaidmenį čia vaidina kalorijos, ypač jei jos gaunamos iš riebių maisto produktų. 

Pavyzdžiui, laikotės dietos, suvartojate 1700 kalorijų per dieną, jūsų mitybos racioną sudaro 40 procentų angliavandenių, 30 procentų baltymų ir 30 procentų riebalų. Suvalgote 3 patiekalus ir 1 užkandį (pavyzdžiui, saują migdolų riešutų) kiekvieną dieną. 

Pagal nurodytus duomenis jūs suvartosite 57 gramus riebalų per dieną. Viena sauja migdolų gali turėti 14 gramų riebalų, tiek pat jų yra 1 valgomajame šaukšte aliejaus (alyvuogių, sezamų, kokosų ir kituose) arba ½ avokado. 30 g sūrio turi 9 gramus riebalų, tuo tarpu 1 kiaušinis 6 gramus. Daugelis žmonių laikydamiesi dietos skaičiuoja, kiek gramų riebalų turi maisto produktas arba patiekalas. 

Jei norite nepriaugti svorio, per dieną stenkitės suvartoti ne daugiau kaip 30 – 35 procentus riebalų. Sumažinti suvartojamų riebalų kiekį galima įvariomis grudrybėmis. Viena iš jų − gaminti patiekalus naudojant mažiau aliejaus, pavyzdžiui, jei seniau į keptuvę pildavote du šaukštus alyvuogių aliejaus, dabar pilkite vieną. Be to, yra daugybė būdų, leidžiančių patiekalus paruošti be riebalų. Atraskite garų puodą − ruošdamos jame maistą ne tik išvengsite papildomo riebalų suvartojimo, bet ir išsaugosite daugiau naudingųjų medžiagų.

Komentuoti