Mokslininkai tvirtina: meditacija padeda išvengti širdies ligų rizikos

Teksto dydis:

Mokslininkai tvirtina: meditacija padeda išvengti širdies ligų rizikos

2011 rugs. 29 13:08

Studijos buvo nedidelės, tačiau padrąsinančios. Meditacija gali pagerinti jūsų gyvenimo kokybę ir tuo pačiu padėti išvengti širdies ligų, teigia gydytojas Frankas Treiberis ir kolegos. F. Treiberis reguliuoja Džordžijos prevencijos instituto veiklą. Apie savo tyrimų rezultatus jis kalbėjo Orlande, Antrojoje tarptautinėje moterų širdies ligų konferencijoje.

Tyrime dalyvavo 36 juodaodės merginos, kurių amžius apie 16m. Visos dalyvės turėjo aukštesnį nei normalus sistolinį kraujo spaudimą (prehipertenzija). Tai padidino šių paauglių riziką ateityje susirgti širdies ligomis.

Merginoms buvo liepta keturis mėnesius praktikuoti transcendentinę meditaciją (TM). Prieš tai mokslininkai patikrino eksperimento dalyvių rankų kraujagyslių elastingumą. Tyrimai parodė, kad Amerikos afrikietės turėjo sumažėjusį kraujagyslių elastingumą. Transcendentinė meditacija pagerino situaciją.

Normalios ir sveikos kraujagyslės pulsuoja, todėl labai dažnas kraujagyslių ligų ženklas yra šios funkcijos sutrikimas. Tokiu atveju gali atsirasti aukštas kraujo spaudimas.

Kraujagyslių elastingumo testas buvo pakartotas po kelių mėnesių. Praktikavusios meditaciją merginos labai pagerino savo sveikatos būklę. Žinotina, kad kraujagyslių problemos susijusios su aukštu kraujo spaudimu, cholestorelio lygio pakitimais kraujyje ir koronarinės arterijos liga, sako tyrėjai.

Apie meditaciją

Transcencentinė meditacija buvo išpopuliarinta paskutiniaisiais metais jogo Maharishi Mahesh. Jos lengva išmokti, ji nereikalauja turėti jokių religinių, dvasinių ar filosofinių įsitikinimų, teigia Sveikatos ir senėjimo studijų centro Ajovoje direktorius.

Meditacija pritraukė daugelio tyėjų dėmesį. Ji laikoma kaip gydanti širdį, gerinanti imuninę sistemą, ševlnina PMS simptomus ir karščio antplūdžius menopauzės metu. Meditacija neturi jokio šalutinio poveikio.

Sakyti „Om“...ar ne?

„Egzituoja daugybė meditacijos formų,“ teigia Patricija Monaghan, knygos apie meditaciją autorė. Ji išvardino daugiau nei 50 įvairių meditacijos atmainų..

Jums nereikia specialaus kambario, kad galėtumėte medituoti, todėl tai nesuvaržo. Paprasčiausiai užtenka atsisėsti ant kėdės ar sofos, galų gale fotelio ir giliai bei ritmingai kvėpuoti. Užtenka per dieną vos dešimties minučių meditacijos, teigia Monaghan. „Juk kiekvienas savo dienoje galime atrasti bent 10 minučių,“ teigia ji.

webmd.com

Komentuoti