MA-URI®. Prisilietimo magija

Teksto dydis:

MA-URI®. Prisilietimo magija

2012 liep. 8 18:18

Legenda pasakoja, kad ieškodamos taikos ir ramybės iš Plejadės žvaigždyno žvaigždės Matariki šviesos keliu į legendinį Ramiojo vandenyno žemyną Lemūriją atkeliavo būtybės, kurios, įgavusios žmogiškąjį pavidalą, perdavė vietiniams šventąjį Huna mokymą, gydantį žmogaus kūną, sielą ir dvasią. 

1990 m. protėvių tradicijas atgaivino maoris Hemi Foxas ir jo žmona danė Katja. Siekdami skleisti vieną seniausių pasaulyje Huna filosofiją ir senovės polineziečių gydymo meną, sutuoktiniai įkūrė MA-URI institutą. „Ma“ polineziečių kalba reiškia baltą šviesą, „uri“ – palikuonį. Iš Naujosios Zelandijos kilęs H. Foxas vaikystėje savo prosenelės, Kapotai genties vadės, buvo supažindintas su dvasios ir kūno gydymo praktikomis. Jis tapo tiltu tarp praeities ir dabarties, protėvių išminties ir šiandieninio žmogaus. K. Fox savo ruožtu priartino šį mokymą prie europietiškos sąmonės.

Prieš keliolika metų savo keliones į Daniją, į MA-URI institutą, pradėjo ir profesionali kineziterapeutė Raimonda Mažeikaitė. 2004 m. ji pati tapo MA-URI mokytoja, o 2005 m. pristatė polinezietiško masažo techniką Birštono reabilitacijos konferencijoje. Sulaukusi entuziastingo palaikymo, moteris tęsė pradėtą veiklą, ėmė rengti pirmo lygio MA-URI mokymus Vilniuje ir burti pamažu gausėjantį bendraminčių ratą.

Kūno ir sielos vienovė

Su Raimonda ir jos mokine Kristina susitinkame studijoje „Penktas elementas“. Patekus į vidų, regis, sustoja laikas, saulės šviesa ant plazdenančių užuolaidų piešia kaltinių durų ornamentą, žvilgsnis kliūva už pumpurus skleidžiančių sumerktų beržo šakelių, stiklo indų ir lengvų audinių, kuriančių oazę sielai ir kūnui, skamba negarsi muzika, moterys kaičia žaliąją arbatą.

Kaip MA-URI atsirado Raimondos gyvenime? Ar ją visuomet domino kitų kultūrų praktikos, ar dirbdama su pacientais profesionali kineziterapeutė pamatė, kad vakarietiškos medicinos ribos pernelyg ankštos? „Vieną dieną tiesiog supratau, kad nieko nemoku. Mūsų medicina paremta žmogaus raumenų stiprinimu, tačiau neskiria jokio dėmesio jų atpalaidavimui. O kaip galima stiprinti raumenį, jei jis įtemptas ir sustingęs? Prisilietimas turi didžiulę galią, todėl kai atradau MA-URI mano širdis suliepsnojo. Išgyvenau prieštaringiausių jausmų antplūdį – ir juokiausi, ir verkiau, nesupratau, kas su manimi vyksta. Ši praktika paremta dalijimusi, besąlygiška meile kitam, akimirkos išgyvenimu. Jei tai galima pasiekti per masažą...“, prisiminimais dalijasi moteris.

Raimonda pasakoja ėmusi atiduoti vis daugiau laiko individualiems užsiėmimams ir šiuo metu tik kelias valandas dirbanti poliklinikoje, kur gydydama pacientus taip pat bando įskiepyti MA-URI.

Daugelį pakeri įstabaus grožio masažas, jungiantis šokį, ritmo pojūtį ir lytėjimą švelniausia kūno dalimi – dilbiais. Ištisiniai, vandens bangavimą primenantys judesiai tarsi nuplauna kūną, suaktyvina vidines gydomąsias savybes, atkuria kūno ir sielos pusiausvyrą. Masažo technika dvilypė – viena vertus, griežtai laikomasi atitinkamų šokio žingsnių schemos, antra vertus, kiekvienas seansas prilygsta unikaliam ir neatkartojamam kūrybiniam aktui. „Kiekvieną kartą bandai įsiklausyti į žmogų. Stebi, kaip jis kvėpuoja, kaip reaguoja į vieną ar kitą prisilietimą. Būna atvejų, kai žmogus blaškosi, šaukia – masažuojamas jis prisimena pasąmonėje glūdinčius skaudulius, ima gyti“, pasakoja Raimonda. Ji akcentuoja, kad MA-URI moko prisiminti. Prisiminti, kas glūdi tavyje, iš protėvių, gamtos perduotoje atmintyje. 

Vis dėlto MA-URI klaidinga vadinti vien masažu – tai tik viena iš sudedamųjų dalių, už kurių plyti archaiškomis polineziečių tradicijomis paremta filosofija, kreipianti žvilgsnį į fizinį, mentalinį, emocinį ir dvasinį žmogaus kūną, o fizinio kūno mankštinimą matanti kaip „perėjimo ceremoniją“. Kaip gamtoje žiemą keičia naujos gyvybės sklidinas pavasaris, taip ir čia laidojama pasenusi realybė ar žmogaus prisiimtas vaidmuo, pereinama į kitą sąmoningumo lygmenį. MA-URI neatskiria fizinio ir dvasinio žmogaus pradų – tik sveikame kūne galinti gyventi sveika siela ir atvirkščiai – sveika siela užtikrinanti kūno lengvumą ir grakštumą.

Giesmė gyvybei

Atskirai galima kalbėti ir apie MA-URI įtaką moteriškumo atskleidimui. „Pirmieji žingsniai prasideda mokantis šokių. Tai šventi apeiginiai šokiai, pavadinti paukščių vardais – Albatroso, Putangi tangi arba rojaus anties ir kitais. Matydamas, kaip žmogus šoka, gali pasakyti, koks jo ryšys su pasauliu, aplinka. Tarkime, MA-URI šokiuose daug klubų judesių – daugeliui būna labai sunku persilaužti ir tinkamai juos atlikti. Mūsų civilizacija juos taip suvulgarinusi, kad tai atrodo kažkas gašlaus, seksualizuoto. O juk šioje srityje telkiasi kūrybinė, moteriškoji energija“, atkreipia dėmesį R. Mažeikaitė.

MA-URI pradininkė Lietuvoje prisimena, kaip į ją kreipdavosi moterys, negalinčios susilaukti vaikų. Kartais užtekdavo vos poros seansų, kad klientės praneštų džiugią žinią. Pasak Raimondos, kai kada naujos gyvybės nepakanka tiesiog norėti – reikia jos laukti santykių darnoje, drauge ją pakviesti.

Speciali MA-URI atšaka – masažai nėščiosioms ir kūdikiams. Besilaukianti moteris guldoma ant šono ir masažuojama ypač švelniais, atidžiais judesiais. Su mažyliais daugeliu atveju net nepalaikomas tiesioginis fizinis kontaktas. Polineziečių tradicijoje tikima, kad vaikas iki septynerių metų turi būti gydomas per motiną – jų ryšys esąs dar toks stiprus, kad pirmiausia reikia pasirūpinti mama, o vaikelis galįs tiesiog gulėti šalia jos. R. Mažeikaitė pasakoja, kad kartais kūdikiams ir vaikams yra šokami MA-URI šokiai.

Atsakinga laisvė

Abi moterys pasakoja, kad dažnai susiduria su klientais, kurie ateina tikėdamiesi be pastangų išspręsti juos slegiančias problemas. Išbandę daugybę fizinių procedūrų, jie prašo atlikti kažką, nuo ko taptų lengva ir sielai. Ir Raimonda, ir Kristina tikina, kad pats masažas yra veiksminga priemonė tiek fizinės, tiek dvasinės sveikatos atžvilgiu. Tačiau jei žmogaus tikslas – rasti dvasinę pusiausvyrą, to reikia siekti pačiam. „Žmonės kratosi atsakomybės. Ne kartą yra tekę girdėti prašymą pasakyti, kaip jiems elgtis vienu ar kitu klausimu“, pasakoja Raimonda. Kristina priduria, kad problemos šaknų visų pirma reikia ieškoti ne aplinkoje ar kitame žmoguje, bet savyje. „Negalima priimti sprendimo už kitą. Tai reikštų įsibrauti į intymiausią jo erdvę. Kiekvienas privalo pats atsakyti į jį kamuojančius klausimus. Net jei tie atsakymai būtų ne tokie, kokius norėtųsi girdėti“, atsisveikindamos sako MA-URI šviesos nešėjos.

Komentuoti