Jogos pozos sergantiems diabetu

Teksto dydis:

Jogos pozos sergantiems diabetu

2011 spal. 28 05:28

Diabetas – liga, išsivystanti tuomet, kai organizmas nebeišskiria hormonų, skaidančių cukrų. Tai sutrikusios kasos veiklos – vienintelio organo gaminančio insuliną, pasekmė. Insulinas padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje paversdamas jį energija. Kai insulino nepakanka, cukrus nepaverčiamas energija. Priešingai, jis kaupiasi kraujyje sukeldamas tokius simptomus kaip nuovargis, padidėjęs troškulys, dažnas šlapinimasis, svorio mažėjimas ir daugelį kitų komplikacijų.. Nieko nuostabaus, diabetikai medikų kartais vadinami „visų ligų maišeliais“.

Realybė tokia, kad nepaisant visų atliktų tyrimų, medicinos industrija kol kas gali pasiūlyti tik laikiną diabeto gydymą. Išrasti vaistai padeda kontroliuoti diabetą kurį laiką, tačiau su laiku vartojamų medikamentų dozės vis didėja.

Joga ir diabetas

Joga – senovinis metodas kūno ir sielos sveikatai palaikyti. Beveik visos ligos, kurias žino žmogus, gali būti gydomos arba sušvelninamos jogos pagalba, diabetas taip pat. Egzistuoja daugybė jogos pozų ir kvėpavimo pratimų, skatinančių kasos liauką išskirti insuliną. Keletas asanų, kurios laikomos tinkamomis sergant 2 tipo diabetu, apibūdintos žemiau:

Įspėjimas: išvardintas jogos pozas pirmiausia patariama išbandyti prižiūrint jogos guru arba kvalifikuotam mokytojui.

1. Pranajama – pranajama tai lengva kvėpavimo pratimų technika, turinti daugybę privalumų. Įvaldę pranajamos meną galite susidoroti su daugeliu ligų, o taip pat ir diabetu. Per dieną pakaks vos pusvalandžio pranajamos. Egzistuoja 7 didžiosios pranajamos technikos, galinčios padėti diabetu sergantiems:

  • Bhastrika pranajama
  • Kapalabhati pranajama
  • AgniSar Kriya
  • Bahya pranajama
  • Anuloma - Viloma
  • Bhramari pranajama
  • Udgit pranajama

Mandukasana (varlės poza) – Mandukasana dar žinoma varlės pozos pavadinimu nepaprastai tinka diabetikams, nes atliekant ją sukeliamas spaudimas kasoje. Ši poza daroma sėdint vairasana pozoje.

Jogamudrasana – kaip ir mandukasanoje, atliekant šią pozą spaudžiama kasa ir skrandis. Skirtumas tik tas, kad jogamudrasana atliekama sėdint padmasana pozoje.

Septynios pranajamos technikos, o taip pat ir madukasana bei jogamudrasana yra nepaprastai tinkamos diabeto gydymui. Tačiau yra dar ne viena asana, kurią galite naudoti gydant diabetą:

Pašimotasana – Ši poza tinkama kasos, kepenų ir inkstų veiklai stimuliuoti. Poza atliekama sėdint ant kilimėlio priešais save ištiestomis kojomis. Giliai įkvėpiama. Tada iš lėto pasilenkiama į priekį padedant galvą ant kelių ir rankų pirštais pasiekiami kojų pirštai. Kurį laiką pabūkite tokioje pozoje, 2 – 3 kartus giliai įkvėpkite ir grįžkite į sėdimą poziciją. Ši asana turėtų būti kartojama 2 – 3 kartus.

Šalabhasana (skėrio poza) – ši poza tinkama rūgštingumui malšinti ir virškinimo problemoms šalinti. Derinama su kitomis dviem asanomis, ši poza padeda gerinti virškinimo sistemą ir palaikyti kepenų bei kasos sveikatą.

Ardha Matsyendrasana – ardha matsyedrasana dar žinoma kaip stuburo sukimo poza. Ji negali būti atliekama be atitinkamos praktikos. Tačiau įvaldyta ji gali be galo pasipelnyti kasos sveikatai.

Vakrasana kiek lengvesnė poza, ardha matsyendrasanos alternatyva. Ji turi visus stuburo sukimo privalumus ir ją lengviau atlikti.

Sveika mityba

Atminkite, kad joga geriausiai savo darbą atlieka tada, kai derinama su sveika mityba. Netinkama mityba gali būti viena iš diabeto arba jo paaštrėjimo priežasčių. Dauguma atvejų kasa liaujasi funkcionavusi, kai vartojami organizmui netinkantys maisto produktai. Vertėtų atsisakyti perdirbto maisto ir atsiminti, jog egzistuoja ir natūralios mitybos pasaulis.

Kokia ta natūrali mityba?

Tai dieta pilna vaisių ir daržovių. Tai reiškia, kad patariama vartoti vaisius ir daržoves nemaišant jų su kitu maistu ar pridedant prieskonių. Tiesiog valgykite vaisius ir daržoves vienus. Galite virti daržoves, tačiau negruzdinkite jų aliejuje. O vietoje to, kad gertumėte perdirbtas vaisių sultis, spauskite jas patys.

Geriausia pradėti prie tokios mitybos pratintis nuo „žaliavalgiškų“ pusryčių. Taip, vaisių sudėtyje yra cukraus, tačiau jis natūralus. Natūralus cukrus organizmo lengvai suvirškinamas, priešingai nei apdorotas. Todėl nesijaudinkite dėl to, ar galėsite sirgdami diabetu vartoti vaisius (nors prieš tai geriau pasitarti su gydytoju). Geriausia vaisius valgyti tada, kai skrandis tuščias. Štai kodėl valgyti vaisius ryte yra puiki idėja. Jei vaisiai tinka jūsų organizmui, suvartokite jų po 2 porcijas per dieną.

Ko vengti:

  •  Pieno ir jo produktų
  • Arbatos ir kavos
  • Maisto produktų, kuriuose yra rafinuoto cukraus
  • Cukraus pakaitalų
  • Ribokite krakmolingo maisto suvartojimą
  • Mažinkite suvartojamos mėsos kiekį
  • Sojos pienos ir tofu sūrio
  • Perdirbtų vaisių sulčių
  • Gazuotų vaisvandenių
  • Rūkymo ir alkoholio
  • Baltymų papildų
  • Kiaušinių ir jūros gėrybių

 yogiclogic.com

Komentuoti