Jogos nėštumo metu privalumai

Teksto dydis:

Jogos nėštumo metu privalumai

2012 lapkr. 5 07:38

Nėščiųjų jogos klasės pastaruoju metu yra vienos populiariausių. Derinama su kardio pratimais, tokiais kaip vaikščiojimas, joga gali būti idealus būdas neprarasti formos nėštumo metu. Ši be galo sena praktika padeda neprarasti lankstumo, palaiko raumenų tonusą ir pagerina kraujotakos sistemą, be to gali teigiamai veikti sąnarius.

Joga taip pat naudinga, nes padeda išmokti giliai kvėpuoti ir atsipalaiduoti, kas pasitarnaus gimdymo metu. Tiesą pasakius, vienas pirmųjų dalykų, kurių išmokstama jogos klasėse tai pilnai kvėpuoti. Kvėpavimo technika žinoma ujjayi pavadinimu reikalauja kvėpuoti lėtai ir per nosį, pripildyti plaučius oro ir pilnai iškvėpti, kol nepajusite, kaip susispaudžia skrandis.

Kai mums skauda arba esame išsigandę, organizmas išskiria adrenalino ir gali išskirti mažiau oksitocino, kuris reikalingas gimdant. Reguliari jogos praktika padės susikaupti, kai pajusite skausmą ir išmokys atsipalaiduoti iš vidaus.

Joga padeda susidoroti organizmui su stresu, sulėtindama širdies ir kvėpavimo ritmą, tampa žemesnis ir kraujo spaudimas. Tai gali pasitarnauti po gimdymo.

Jogos privalumai neriboti jūsų fizinei gerovei. Lankydamos jogos klases su kitomis nėščiosiomis, moterys jaučiasi esančios palaikančioje ir jas suprantančioje aplinkoje, kur pasisemiama geros nuotaikos, be to palaikoma motyvacija joga užsiimti ir toliau.

Kokių saugumo reikalavimų vertėtų laikytis užsiimant joga nėštumo metu?

Kaip ir atliekant bet kurią kitą mankštą, nėščiąjai reikėtų laikytis tam tikrų saugumo reikalavimų. Kai kurioms nėščiosioms gali nepatikti plačiai gulėti ant nugaros ilgiau nei kelias minutes, ypač po pirmojo nėštumo trimestro. Tokia poza gali neigiamai veikti veną, grąžinančią kraują iš kojų į širdį, kas sukelia apsvaigimo jausmą, pykinimą ir lėtina kvėpavimą. Tačiau tokie simptomai pasireiškia ne visoms moterims ir kitos tokioje pozoje jaučiasi puikiai. Jogos instruktorius paprastai neverčia nėščiosios atlikti jai nepatogių jogos pratimų. Lygiai taip pat, jei niekada nesate stovėjusi ant galvos, ypač nėštumo metu, šį pratimą geriau praleiskite. Tačiau moterys, kurios ir prieš nėštumą praktikavo joga, ir yra išmokusios daugelį jogos pozų, jas gali atlikti ir nėštumo metu, tačiau patartina nuo antro trimestro.

Patartina praleisti ir tas jogos pozas, kurių metu pernelyg tempiami pilvo raumenys. Atminkite, kad nėštumas, tai metas, kai esate labiau linkusi į raumenų patempimus ir plyšimus. Taip yra todėl, kad nėštumo metu išsiskiria hormonai, padedantys gimdai plėstis. Tie patys hormonai atpalaiduoja ir kitus jungiamuosius audinius.

Neužsiimkite joga pernelyg tvankiame kambaryje, nes galite perkaisti, o tai dažnai atsiliepia neigiamai.

Šaltinis: babycenter.com

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (1)

danute 2011 geg. 12 15:58

Joga reikia uzsiimineti ne tada kai pastojate. Kazkodel toks poziuris, kad joga skirta raumenu stiprinimui. Jogos paskirtis saves pazinimas, susibalansavimas, mastymo prapletimas, vidinio chaoso uztildymas.