Jogos dieta – 7 praktiški sveikos mitybos žingsniai

Teksto dydis:

Jogos dieta – 7 praktiški sveikos mitybos žingsniai

2011 geg. 19 07:00

Nemanykite, kad jogos dieta tai vien lęšiai ir ryžiai. Sekdami bendrais nurodymais jūs galite mėgautis sveika mityba ir puikia sveikata.

Remiantis joga ir ajurveda, maistas būna trijų tipų: sattvic, rajasic ir tamasic.

Sattvic tipo maistas pats gryniausias, jį sveikiausia valgyti, jis – jogos širdis.

Sattvic tipo maistas lengvai virškinamas, maitina organizmą, ramina jį. Tokia mityba padeda nuraminti protą, palaiko tarp jo ir kūno pusiausvyrą. Valgomi vaisiai, daržovės, kruopos, pienas ir sviestas.

Rajasic tipo maistas stimuliuoja, patiekalai gaminami naudojant daug prieskonių ir yra aštraus skonio. Tai mėsa, kiaušiniai, žuvis, arbata, kava ir alkoholis. Rajasic tipo mityba suardo kūno ir proto pusiausvyrą, protas nepailsi. Tokia mityba pernelyg stimuliuoja mūsų organizmą. Greitas valgymo tempas taip pat laikomas rajasic.

Tamasic tipo mityba pati negryniausia. Tokios mitybos pavyzdžiai būtų mėsa, alkoholis, česnakai, svogūnai, actas ir kiti fermentuoti produktai. Sugedę maisto produktai taip pat laikomi tamasic, o taip pat ir persivalgymas. Tamasic tipo maistas išsklaido energiją, kūnas tampa vangus, protas atbunka, gali pasireikšti godumas ir pyktis.

7 praktiški žingsneliai, vedantys į jogos mitybą

Spėjame, kad jei jau nusprendėte pasidomėti jogos mityba, šiuo metu jūsų valgymo įpročiai nė kiek neprimena sattvic. Tikriausiai jums rūpi, kaip lengvai galėsite pakeisti savo mitybos įpročius ir eiti teisingu keliu ir, visų antra, kaip greitai pastebėsite pirmuosius pokyčius sveikatoje ir sieloje.

Galbūt jogos mitybą derinsite su pasninkavimu ir įtrauksite šią praktiką į kassavaitinę rutiną.

Geriausia pradėti nuo mažų žingsnelių, negu staiga pakeisti mitybą. Griežtumas netinkamas jogos kelyje, jūs turite mėgautis procesu, o ne viską daryti per prievartą. Juk kartais taip norisi, kad ir išgerti kavos jaukioje kavinėje, kaip ir kiekvienam normaliam žmogui.

Pirmiausia Jums reikės išnagrinėti sattvic produktų sąrašą (apie tai plačiau rašoma įvairiuose interneto puslapiuose ir jogos mitybos vadovuose) ir nuspręsti, ką norėsite įtraukti į savo mitybą.

Kasdien patartina gerti alijošiaus sultis.

Išmokite valgyti lėtai, visas dėmesys turi būti skiriamas valgymo procesui (deja, televizorių valgio metu teks pamiršti).

Mėsą galima pakeisti sveikesniais organizmui produktais.

Valgykite daugiau žalio maisto.

Įsigykite gerą kulinarijos knygą ir įgykite šiek tiek naudingų kulinarijos žinių.

Mėgaukitės naujais skoniais ir jogos mitybos teikiama nauda jūsų sveikatai.

Šaltinis: essential-yoga-for-men.com

Komentuoti