Joga skirta nėščiosioms

Teksto dydis:

Joga skirta nėščiosioms

2011 rugp. 2 17:26

Laukti mažylio atėjimo į pasaulį dienos ne visuomet lengva: moterims tenka išgyventi įvairius fizinius, psichologinius ir emocinius po kyčius. Jogos centro „Shanti“ mokytojas Aurelijus Šarka, tarp jogų žinomas mokyto jo Hamsos vardu, neabejoja — senoji jogos praktika gali padėti harmoningai ir be streso įveikti naujus motinystės iššūkius.
Joga padeda ne tik puoselėti kūną, bet ir atpalaiduoja, nuramina, padeda rasti dvasios pusiausvyrą.
Mankšta ne vien kūnui
Nėštumo laikotarpis yra trumpas ir labai brangus kiekvienai moteriai, todėl labai svarbu, kad būsimoji mama patirtų kuo mažiau streso ir fizinių negalavimų. Joga galima užsiimti jau nuo trečiojo nėštumo mėnesio (12—14 savaitės).
„Kvėpavimo pratimai, meditacija ir gilus atsipalaidavimas gali būti praktikuojami vos sužinojus apie nėštumą. Specialiai nėščiosioms parengtus pratimus galima atlikti nuo antrojo trimestro iki pat gimdymo arba tol, kol moteris jaučiasi gerai ir joga teikia malonumą. Mokslo tyrimais įrodyta, kad nėštumo laikotarpiu mankšta labai naudinga, tačiau prieš ją praktikuojant būsimoms mamoms rekomenduoju pasitarti ir su savo gydytoju“, — pataria mokytojas.
Joga nuo įprastų sporto treniruočių ar mankštos skiriasi tuo, kad atliekant pratimus nenaudojamas intensyvus raumenų darbas, kuris kelia nuovargį, raumenų sąstingį ir pažeidimus. Joga — ne tik kūno, bet ir proto, koncentracijos mankšta.
„Intensyvūs judesiai padidina adrenalino išsiskyrimą ir stimuliuoja protą, o joga atvirkščiai — ji padeda išvalyti išgalvos minčių perteklių. Dažnai, norėdami įveikti stresą, siekiame stipraus kūno, bet pamirštame protą, kuris jį valdo. Jogoje ypač daug dėmesio skiriama stuburo ir sąnarių lankstumui didinti, o besilaukiančioms moterims tai ypač svarbu“, — sako A.Šarka.
Per jogos seansus atliekamas raumenų tempimas padidina kraujo cirkuliaciją raumenyse, stimuliuoja širdį, gerina arterijų elastingumą, garantuoja visų kūno dalių aprūpinimą krauju ir deguonimi, padeda pašalinti pieno rūgštį. Nuovargis kontroliuojamas giliu kvėpavimu ir atsipalaidavimu.
Padeda išvengti negalavimų
Jeigu iki nėštumo praktikavote jogą arba norėtumėte ją išbandyti, pirmiausia turėtumėte pasidomėti, ar ji skirta būtent nėščiosioms.
„Besilaukiančioms moterims skirta joga pasižymi labai subtiliais ir giliai veikiančiais pratimais. Tai būdas nėščiajai mankštintis mažiausiomis pastangomis. Ji neturi jausti jokių skausmų nei atlikdama pratimus, nei po jų. Būtent todėl taisyklingai praktikuojama nėščiųjų joga yra saugi ir puoselėja besilaukiančiąją ir jos mažylį“, — dėsto A.Šarka.
Nėščiosioms rekomenduojamos jogos pozos specialiai pritaikytos pamažu didinti lankstumą, miklumą, kelti bendrąjį moters kūno dalių, ypač susijusių su nėštumu bei gimdymu, tonusą. Švelnūs jogos pratimai suteikia daugiau jėgos ir ištvermės rengiantis gimdyti, padeda lengviau prisitaikyti prie natūralių šio periodo pokyčių.
„Reguliariai praktikuojama joga sustiprina pilvo, nugaros ir dubens raumenis, gerina kraujotaką, padeda virškinimui, treniruoja stuburą ir sukuria bendrą komfortą. Joga nėštumo laikotarpiu ir po jo padeda išvengti strijų, lengviau atgauti kūno formas. Praktikuojant jogą išvengiama daug bendrų skausmų ir nepatogumų, kylančių nėštumo metu, pavyzdžiui, pasunkėjusio kvėpavimo, vidurių užkietėjimo, tinimo, nugaros skausmo, spazmų ar nemigos“, — vardija mokytojas.
Dar vienas nėščiųjų jogos privalumas — kad daug dėmesio skiriama apatinei nugaros daliai ir klubų atsivėrimui. Daugelis moterų teigia, kad joga padėjo joms sumažinti nugaros skausmus, lengviau ištverti gimdymą.
Meditacija — savo kūnui ir kūdikiui pažinti
Joga — neatsiejama nuo kvėpavimo pratimų, meditacijos ir atsipalaidavimo technikos, kuri padeda geriau pažinti savo kūną, didina emocinį pasitenkinimą nėštumo laikotarpiu ir net padeda atrasti glaudesnį ryšį su nešiojamu kūdikiu. Juk kartu su motina kvėpuoja ir kūdikis. Kuo ramiau ir giliau kvėpuoja motina, tuo ramesnis bus kūdikis.
„Gimdant taip pat nesutrinka moters kvėpavimas. Jis būna gilus ir tolygus. Išmokti jogos pratimai padeda ne tik nėštumo laikotarpiu, bet ir po gimdymo, prižiūrint vaikelį namie. Juk pirmosiomis dienomis motinai labai svarbu išlikti ramiai ir atsipalaidavusiai“, — pabrėžia mokytojas.
Jis pažymi, kad nėščiosioms, norinčioms užsiimti joga, nebūtinas specialus fizinis pasirengimas ar žinios. Tiesa, būsimoms motinoms nepatariama jogos pratimų daryti savarankiškai. Pirmiausia reikėtų pasikonsultuoti su specialistu ir tik tada išmoktus pratimus galima atlikti ir vienai namie.
„Nėštumo metui skirtos jogos pozos labai švelnios net ir toms, kurios niekada nesimankštino. Mankšta užbaigiama meditacija. Ne viena moteris yra pastebėjusi, kad po kiek laiko, perpratus jos techniką, lengviau mintimis atitrūkti nuo supančios aplinkos ir likti tik dviese su savo mažyliu. Po jogos pratybų moterys jaučiasi ramesnės, labiau atsipalaidavusios“, — pasakoja A.Šarka.
Nėščiųjų jogos pamokas vedantis mokytojas nuolat konsultuojasi su gydytojais ginekologais, terapeutais ir kitais specialistais. Tai labai svarbu, nes jis atsakingas ne tik už motinos, bet ir jos kūdikio savijautą. A.Šarkai teko bendrauti su jau pagimdžiusiomis jogą lankiusiomis moterimis. Jos pasakojo sėkmingai susilaukusios mažylių ir toliau ketinančios praktikuoti jogą.
„Aš labai džiaugiuosi, kad galėjau bent maža dalimi prisidėti prie naujos gyvybės atsiradimo, padėjau sukurti harmoningą aplinką formuojant glaudesnį motinos ir vaiko ryšį“, — šypsosi mokytojas.

Daugiau informacijos ir patarimų rasite www.jogoscentras.lt.

Užsiėmimai nėsčiosioms vyksta Shanti jogos centre.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (1)

Danutė 2013 gruod. 28 13:48

Visiems sveiko maisto gerbėjams siūlau išbandyti namie gaminamus pieno produktus. Jums tereikia pieno ir pieno bakterijų, kurias galite įsigyti www.raugai.lt
Jogurtas, kefyras, varškė, sūris ir kt.
Tai pradžiugins ne vieno stalą. Svarbiausia naudoti sveikus maisto produktus.