Joga ir tempimo pratimai lengvina nugaros skausmus

Teksto dydis:

Joga ir tempimo pratimai lengvina nugaros skausmus

2011 lapkr. 20 13:20

Naujausi tyrimai parodė, kad kiekvieną savaitę lankomi jogos užsiėmimai arba atliekami intensyvūs tempimo pratimai yra lygiavertiškai efektyvūs norint sumažinti apatinės nugaros dalies skausmus ir pagerinti judėjimo funkciją. Anot tyrime dalyvavusių žmonių teigiami pokyčiai išlieka dar keletą mėnesių po to, kai užsiėmimai baigiasi.

Kiekvienais metais amerikos piliečiai išleidžia daugiau nei 50 bilijonų dolerių nugaros skausmui gydyti. Dažniausiai apatinės nugaros dalies skausmas pasireiškia kaip profesinė liga ir gali būti darbo netekimo priežastimi. Egzistuoja įvairios šios būklės gydymo galimybės, tačiau nei viena nepasirodė pakankamai efektyvi gydant lėtinį nugaros skausmą. Be to, šie gydymo būdai nebuvo lyginti tarpusavyje.

Keletas nedidelių tyrimų padėjo išsiaiškinti, kad joga gali palengvinti nugaros skausmus. Besiremianti senovės Indijos filosofija, joga  praktikuojama daugiau nei 2000 metų. Atliekant jogos pratimus derinamos specialios pozos, kvėpavimo technika ir meditacija arba relaksacija. Kadangi joga įtraukia tiek kūną, tiek sielą, kai kurie žmonės tikisi, kad joga galės būti labiau veiksminga, nei paprasta mankšta gydant nugaros skausmą.

Norėdami tai išsiaiškinti, grupė mokslininkų, vadovaujami dr. Karen J. Šerman (angl. Dr. Karen J. Sherman), iš Sveikatos tyrimų instituto Sietle, atliko klinikinį tyrimą, kuris įtraukė 228 suaugusiuosius. Visi jie kentėjo nuo vidutinio apatinės nugaros dalies skausmo, kuris tęsėsi mažiausiai 3 mėnesius. Studijas finansavo Nacionalinis alternatyvios medicinos centras.

Dalyviai buvo suskirstyti į tris grupes. Dvi grupės (92 dalyviai) turėjo 12 jogos užsiėmimų po 75 minutes arba tempimo pratimų užsiėmimus (91 dalyvis), vedamus kvalifikuoto fizikos terapeuto. Tiriamieji buvo paprašyti praktikuoti jogą arba užsiimti tempimo pratimais ir namuose mažiausiai 20 minučių. Likę 45 dalyviai bandė gydytis patys, pritaikydami jiems duotoje knygoje aprašytus patarimus apie nugaros skausmo gydymą.

Mokslininkai išsiaiškino, kad jogos užsiėmimai buvo efektyvesni, nei savaiminis gydymasis vadovaujantis knygoje nurodytais patarimais. Tuo tarpu gydymu joga poveikis tęsėsi dar 3 – 6 mėnesius po to, kai užsiėmimai nutrūko. Jogą ir tempimo pratimus praktikavę dalyviai ėmė vartoti mažiau nugaros skausmą malšinančių vaistų.

Tyrimų išvada: joga ir tempimo pratimai - tai saugus būdas žmonėms, norintiems sportuoti ir tuo pačiu palengvinti nugaros skausmą. Tiesa, gydytis vertėtų prižiūrint profesionaliam treneriui, kuris gali nustatyti, kokio lygio pratimai jums tinka ir padėti išvengti traumų.

nih.gov

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (1)

Andrius 2012 geg. 26 00:03

Nezinau kaip tai galeciau paaiskinti, bet jogos pratimai man labai panasus i reabilitacijos treniruotes. Galiu pasakyti tiek, kad ir vieni ir kiti turi teigiama efekta. Atleiskit uz klaidas.