Neišsenkantis geros savijautos šaltinis – mūsų smegenys. 5 Tibeto pratimai

Teksto dydis:

Neišsenkantis geros savijautos šaltinis – mūsų smegenys. 5 Tibeto pratimai

2013.04.29 15:20

Kas galėtų atsispirti pažadui atsigerti iš jaunystės šaltinio, susigrąžinti sveikatą, gyventi ilgai ir kokybiškai? Beveik nėra abejonių, kad tai padarytų (na, gal paslapčia) net ir didžiausi skeptikai, pripažįstantys tik mokslu įrodytus ir patvirtintus tyrimus. O kodėl nepabandžius? Juk nepasinaudoti pasiūlymu atjaunėti, sustiprėti, apsisaugoti nuo negalavimų ir pagyti nuo esamų galėtų tik patys didžiausi tinginiai. 

Kas gi tas jaunystės, sveikatos ir energijos šaltinis, kuris prieinamas visiems? Tai 5 Tibeto pratimai, apie kuriuos, anot laisvosios enciklopedijos Vikipedijos, žinoma daugiau nei du su puse tūkstančio metų. Lietuvoje informacija apie šią mankštą pasklido prieš 15-20 metų, ir tikrai yra ne vienas žmogus išbandęs ir patyręs senovės Tibeto vienuolių praktiką. 

Keletas atsiliepimų apie 5 Tibeto pratimus

„Aš Tibeto pratimus darau du mėnesius. Pastebėjau tik, kad nesu tokia pavargusi, darbe būnu energingesnė.“ Ingrida, 42 metai

„Reikia valios ir didelio užsispyrimo juos daryti. Be to, reikia teisingai daryti. Nes kitu atveju galima ir kokią traumą gauti. Juos dariau kurį laiką, bet pritrūkau valios. Juos darant krenta ne tik svoris, kūnas darosi lankstesnis.“ Gražina, 45 metai

„Na aš pati kai bandžiau juos, pastoviai jaučiausi prastai, labai pykino. Todėl šį reikalą nutraukiau.“ Vilma, 33 metai

„5 Tibeto pratimus darau dvylika metų. Naktimis miegu gerai, dieną esu energinga. Dirbu labai atsakingą darbą, reikalaujantį atidumo ir susikaupimo. Tačiau vakare niekada nesijaučiu išsekusi ar pervargusi. Esu geros nuotaikos, nesiskundžiu jokiomis ligomis.“ Vytenė, 55 metai

„Šiuos pratimus darau su pertraukomis daugiau nei dešimt metų. Visuomet, kai tik nutraukiu, jaučiuosi blogiau. Todėl įveikiu tinginystę ir vėl imuosi mankštos. Pagerėja savijauta, tampu energingesnė, linksmesnė, dingsta mieguistumas, nebeskauda sąnarių.“ Lina, 52 metai 

Kaip veikia 5 Tibeto pratimai

Cituojame: „Šių penkių pratimų veikimo mechanizmas paprastas. Žmogaus kūne yra septyni pagrindiniai energijos centrai (čakros). Žmogui senstant šie centrai silpsta, o gyvybiškai svarbi energija blokuojama arba sulaikoma – taip atsiranda ligos, vyksta senėjimas. Greičiausias būdas susigrąžinti jaunystę, sveikatą ir gyvybingumą – padėti šiems energijos centrams vėl normaliai veikti. Tai gali padaryti penki paprasti pratimai, apjungiantys 21 jogos pratimą. Kiekvienas iš jų atliekamas nuo 3 iki 21 karto ir būdina kasdien“.

Ir papildome: „Reguliariai praktikuojant 5 Tibeto pratimus sumažėja stresas ir raumenų įtampa, subalansuojama kūno energijos sistema, auga fizinis pajėgumas ir lankstumas, didėja raumenų tonusas, gerėja virškinimas, valomas organizmas, dingsta dvigubas pagurklis, sustiprėja pilvo presas, sumažėja liemens apimtis, taisosi laikysena. Gerėja atmintis, nebekankina dažnai nuotaikų kaita, pagerėja bendra savijauta“.

Ir priduriame: „Šios knygos autorius nėra medicinos mokslų daktaras, o knygoje išreikštos mintys gali prieštarauti vyraujančiai tradicinei medikų nuomonei. Šioje knygoje pateikti patarimai, mitybos receptai bei kiti patarimai tinka ne kiekvienam, tam tikromis sąlygomis jie gali būti žalingi. Be kvalifikuoto mediko patarimo nesiimkite savarankiškų tyrimų, nepradėkite jokios pratimų programos, nesilaikykite aprašytų mitybos nurodymų ir nepulkite savarankiškai gydytis. Autorius ar leidėjas nesuteikia garantijų dėl visų aprašytų rekomendacijų. Autorius, leidėjai, redaktoriai, vertėjai ir jų darbdaviai neprisiima jokios tiesioginės ar netiesioginės atsakomybės ir rizikos dėl galimų knygos pritaikymo pasekmių“. 

Daryti ir nedaryti?

Teisę rinktis turime kiekvienas. Juk žinoma, kad net 80 proc. mūsų sveikatos būklės priklauso nuo mūsų pačių. Nors šiuolaikinės medicinos profesionalai atsisako komentuoti senovės rytų medicinos praktikas, ne vienas teigia, kad bet koks rūpinimasis savo sveikata yra naudingas. Juolab kalbant apie mankštą. 

Informacijos apie 5 Tibeto pratimus galima rasti ir internete, ir knygose, pamatyti televizijos laidose. Kaip ir, beje, apie bet kokią kitą fizinę veiklą. Nerastume progresyvaus, mąstančio, atsakingo gydytojo, kuris savo pacientams nepatartų valgyti saikingai, dirbti, tačiau nepersidirbti, sportuoti, bet nealinti savęs. Bene vienas svarbiausių patarimų kiekvienam – jaunam ir vyresniam, sveikam ir negaluojančiam – rasti bent 15 minučių per dieną pasivaikščioti. 

Kiek laiko užima atlikti 5 Tibeto pratimus? Pradžioje apie 10 minučių. Vėliau laikas ilgėja iki 20-ies. Vienas gali užsipūkšti belipdamas į antrą aukštą ir kaltinti laiptus dėl padažnėjusio širdies plakimo. Kitas guosis, kad atliekant Tibeto mankštą, pykina, svaigsta galva, skauda nugarą.

Taigi, visada surasime pasiteisinimų ar pateisinimų savo neveiklumui. Tačiau niekas mums nepadės, jeigu mes patys nenorėsime savimi rūpintis. 

Žvilgsnis į praeitį

Dabartinės 50-metės, matyt, dar nespėjo pamiršti aerobikos užsiėmimų, kurie it tornadas buvo įsiveržęs į visą sovietų sąjungą. Neaplenkė jis ir Lietuvos. Mankštintis pagal žinomos amerikiečių aktorės Jane Fonda sukurtą metodiką buvo kviečiama kone į visas kultūros namų sales, kiekvieną dieną televizija transliavo keliolikos minučių trukmės laideles, kuriose savo akrobatinius sugebėjimus rodė dailaus atletiško sudėjimo merginos. Netrukus televiziją užplūdo laiškai su klausimais. Vienas iš dažniausiai užduodamų buvo: ar tikrai atliekant aerobikos pratimus įmanoma pasiekti tobulų kūno formų? Atsakymas, nors ir daugelį nenudžiuginęs, buvo labai paprastas: aišku, galima! Tačiau tokią mankštą reikia daryti KIEKVIENĄ DIENĄ PO 45 MINUTES. 

Taigi, stebuklų nebūna. Gera savijauta ir nepriekaištinga išvaizda – tai valios ir noro pastangomis pasiekiamas rezultatas.

Aišku viena, visuomet geriausia remtis asmenine patirtimi ir savo nuomone. Kokia yra jūsiškė?

Parengė Aušrinė Baronaitė

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (3)

jolanta 2015.07.02 08:35

sveiki esiu siaubinga food lovere ir dar prie to ledu,todel norint nesliauzioti kaip ruoniui darau mankstas ,klausimas: jei vienu metu atliksiu 5 tibeto pratimus ir kai kuriuos kalanetikos ar tai ne bus kenksminga organizmui .aciu

nida 2013.09.30 11:41

darau 5 tibeto pratimus gal jau pora metu,ir negaliu nedaryti,jei kada patinginiauju,tiesiog visa diena jauciuos blogai.ryte geriu stikline vandens,ir po valandos darau pratimus,tai variklis kuris uzveda visai dienai.ir isties esu laiminga,ir spinduliuju geriu.

Rimantė 2013.04.29 23:35

Tibeto vienuolių pratimus darau jau 10 metų. Susipažinau su logopede. Ji buvo mano anūkės mokytoja, kuri atrodė labai jaunai. Po kiek laiko ji pasakė, kad daro Tibeto vienuolių pratimus jau 17 metų. Ji atrodė jauna - laiminga, žaisminga. Aš irgi nutariau juos daryt. Pradžioje visą kūną skaudėjo, bet greit viskas susibalansavo. Jie kelia nuotaiką, stangrina kūną, jaunina organizmą. Tai pratimai, kurie gamina laimės hormoną.Žinau 3 vyrus, kurie daro šiuos pratimus.